Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

Πόσα παιδιά?


Όταν είχα αρχίσει να σκέφτομαι το θέμα των παιδιών, των δικών μου παιδιών, και με πόσα παιδιά με φαντάζομαι στο μέλλον, ήμουνα πάντα ανάμεσα σε 2 ή 3. Μια φορά πριν 3 χρόνια επισκέφθηκα μια αστρολόγο η οποία μου είπε ότι θα κάνω 2 ή 3 παιδιά. Την ρώτησα γιατί δεν μπορεί να μου πει ακριβώς, δεν είναι κάπως ... written in the stars?....και αυτή με ρώτησε 'εσύ πόσα θέλεις?' Της απάντησα 2 ή 3.

Διάβασα πριν λίγο καιρό το άρθρο μιας από τις μαμάδες που διαβάζω, με θέμα 'μόνο ένα παιδί'. Είχε κάνει αναφορά σε ένα σχετικό βιβλίο που έγραψε μια άλλη μαμά η οποία έκανε μόνο ένα παιδί. Η μαμά που διαβάζω έχει ένα κοριτσάκι και επιχειρηματολογεί ότι είναι καλύτερο (για την ίδια) να έχει μόνο ένα. Το απόσπασμα από το βιβλίο που παραθέτει μιλάει για τα 'θέλω' της συγγραφέας που αναφέρονται σε διάφορες απολαύσεις της ζωής όπως π.χ. να τρώει σε εστιατόρια και να πίνει σε μπαρ. Μπορεί να ακούγεται λίγο superficial αλλά στην ουσία δεν είναι. Όλοι θέλουμε να απολαμβάνουμε τη ζωή μας με οτιδήποτε μας κάνει χαρούμενους και ίσως κάποιοι βλέπουν τα παιδιά ως εμπόδιο. Από μια άποψη, είναι.

Δεν είχα σκεφτεί ποτέ (πριν κάνω παιδί), ότι θα έπρεπε να κάνω θυσίες. Πίστευα ότι θα ενσωματώσω το μωρό μας στον τρόπο ζωής μας και όλα θα είναι όπως πριν. Από μια άποψη αυτό συμβαίνει, αλλά η ζωή δεν είναι ακριβώς ίδια με πριν. Για μένα είναι καλύτερη για άλλους μπορεί να είναι χειρότερη. Στην αρχή ήταν και για μένα χειρότερα.

Διαβάζω άλλες μαμάδες που έχουν περισσότερα παιδιά. Μια από τις αγαπημένες μου έχει 4 και είναι έγκυος στο 5ο αγόρι. Και λατρεύω αυτές τις φωτογραφίες και η ζωή τους φαίνεται τόσο...γεμάτη.

Προσπαθώ να κατασταλάξω στο τι θα είναι το καλύτερο για μας. Ο Θ θέλει και 3 και 4 παιδιά αλλά σκέφτεται το οικονομικό θέμα. Εγώ δεν το σκέφτομαι, ποτέ δεν σκέφτομαι τα οικονομικά θέματα, πάντα προχωρώ και ξέρω ότι η λύση θα βρεθεί στην πορεία. Εγώ σκέφτομαι ... την ποιότητα ζωής όλων μας. Αυτό που ξέρω σίγουρα ότι θέλω είναι άλλο ένα μωράκι σύντομα...πολύ σύντομα. Φαντάζομαι τον Π με ένα αδερφάκι, να εξερευνούν μαζί τον κόσμο γύρω τους. Είμαι σίγουρη ότι θέλω να ξαναγίνω μαμά, έχω τόση αγάπη να δώσω και οι αποδείξεις ότι το κάνω καλά είναι η ατέλειωτη αγάπη και προτίμηση του Π σε μένα και τα λόγια του Θ που μου λένε πόσο καλή μαμά είμαι. Φαντάζομαι και ένα τρίτο μωράκι στο μέλλον για να γίνει η οικογένεια μας πιο πλούσια και ενδιαφέρουσα και να εμπλουτιστεί με διαφορετικούς χαρακτήρες και προσωπικότητες. Αλλά δεν είμαι σίγουρη γι αυτό... Είναι μακρινή η εικόνα και θολή.


Πήγαμε στην παιδίατρο. Ο Π είναι 79,5 εκατοστά και 11 κιλά! Η γιατρός ενθουσιάστηκε με τις δεξιότητες του, είναι πολύ προχωρημένος λέει. Πριν μας δει όμως, μας ανέβαλε το ραντεβού για λίγη ώρα. Είχε επίγον καισαρική και έπρεπε να τρέξει. Και μόνο στο άκουσμα αυτής της λέξης, πάγωσα. Είναι το τι συνεπάγεται η λέξη 'καισαρική'. Γέννα, εγχείρηση, ραφές, φριχτός πόνος, ένα καινούριο μωρό, πληγωμένο στήθος από το θηλασμό...και η γνωστή...αϋπνία! Να μην αναφέρω την πιθανότητα της επιλόγχιας κατάθλιψης. Πόσο με ενθουσιάζει η ιδέα μιας δεύτερης εγκυμοσύνης, πόσο μου έλειψαν οι επισκέψεις στο γυναικολόγο, τα ultrasound, το άκουσμα της καρδούλας του εμβρύου, οι τρισδιάστατες φωτογραφίες με τη φατσούλα του μωρού να ξεκαθαρίζει όσο παιρνούν οι μήνες. Πόσο ΑΝΥΠΟΜΟΝΩ για ένα δεύτερο μωράκι και πόσο ζωντανές είναι οι φανταστικές εικόνες στο μυαλό μου με τον Π και το αδερφάκι του. Πόσο τρέμω τη γέννα και τους πρώτους μήνες....

Αυτός είναι ο λόγος που ίσως να μην κάνω τρίτο παιδί. Ναι είμαι διαθετημένη να ξαναπεράσω ότι πέρασα για ένα δεύτερο παιδί αλλά για τρίτο?...δεν είμαι σίγουρη.
Συνειδητοποιώ σιγά σιγά πόσα πράγματα έχουν σβηστεί από τη μνήμη μου αυτούς τους πρώτους μήνες της ζωής του Π. Η αδερφή μου θυμάται συνεχώς πράγματα και μου λέει 'θυμάσαι που.....?' όχι δεν θυμάμαι! Πραγματικά δεν θυμάμαι. Πιστεύω ότι το μυαλό ξέρει τι κάνει. Σβήνει τις άσχημες αναμνήσεις, σε κάνει να θυμάσαι μόνο τα καλά. Αλλά το συναίσθημα αυτών των ημερών παραμένει ολοζώντανο στην ψυχή μου. Είναι εκεί ακόμη, δεν έχει στεγνώσει η πληγή, σαν την πληγή της καισαρικής που είναι ακόμη ρόζ πάνω στο σώμα μου και νιώθω να με τραβάει κάποιες μέρες.

Μόνο ο χρόνος θα δείξει πως θα εξελιχθεί η ζωή...

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου